I genomsnitt får varje kontorsanställd 121 mejl om dagen, och Radicati rapporterar att ”Under 2015, antalet globala e-postanvändare [will be] nästan 2,6 miljarder.
I slutet av 2019 kommer antalet globala e-postanvändare att öka till över 2,9 miljarder. Över en tredjedel av världens befolkning kommer att använda e-post i slutet av 2019”.
När det gäller marknadsföringsmejl…44 % av människor gör köp på grund av ett reklammeddelande.
Så där har du statistiken. E-post är mycket levande och mår bra, och nuförtiden är det föredragen metod kommunikation över hela världen.
Även om e-postsignaturer har funnits från stenåldern eller så verkar det som, har de nu potentialen att inte bara vara ett digitalt visitkort, utan ett kraftfullt och idealiskt marknadsföringsverktyg, eftersom uppmaning till handling kan inkluderas på ett sätt som inte är påträngande eller säljande. Nu kan e-postsignaturen berätta en historia utan att du behöver det.
I den här artikeln hittar du sju lömska och subtila idéer för att uppmana e-postmottagare att vidta åtgärder.
Lägg omedelbart till förtroende och trovärdighet till ditt varumärke genom att skapa en superprofessionell e-postsignatur.
För att göra detta enkelt, använd Wisestamp. Det fungerar med nästan alla e-postleverantörer.
När du har skapat det, koppla helt enkelt den medföljande HTML-koden till dina e-postinställningar, och Bob är din farbror. På grund av hur lätt det här verktyget är att använda skulle det vara en bra idé att ta de nästa sex idéerna och koppla in dem i en e-postsignatur som skapas på Wisestamp. Medan en grundläggande e-postsignatur som den som visas är gratis, kan vissa funktioner endast användas med premiumpaketet.
Om du skickar ”kalla” e-postmeddelanden till potentiella kunder, lägg till ett videoklipp i din signatur som förklarar, på ett kort och koncist sätt, hur du kan hjälpa dem. Se till att det här klippet representerar ditt varumärke, så det måste spegla kvalitet och karaktär.
Att lägga till ett klipp i din signatur gör det enkelt för människor att ta reda på vad du gör och hur din produkt eller tjänst kan gynna dem, utan att behöva ett tidskrävande möte ansikte mot ansikte.
Låt inte idén som skapar video skrämma dig … det är lätt att skapa ett proffs med RendrFX (och du kan till och med göra din första gratis).
Ladda upp videon till YouTube eller Vimeo och använd sedan ett verktyg som Canva och designa bilden för e-post som pekar på videon.
Använd en catchy uppmaning i din e-postsignatur, låt mottagarna veta om ditt evenemang, konferens eller kommande försäljningswebinarium.
Se till att peka dem till en webbsida där de kan ta reda på mer, eller registrera dig.
Att marknadsföra ett välskrivet, informativt och värdeskapande blogginlägg kan vara det som övertygar dina potentiella kunder om att produkten eller tjänsten du tillhandahåller är trovärdig och pålitlig. Att lägga till ett blogginlägg eller en fallstudielänk till din e-postsignatur kan vara ett kraftfullt sätt att visa upp din expertis.
Forskning visar att dina potentiella kunder kommer att lita på vad dina kunder säger om ditt varumärke innan de kommer att lita på vad du säger om det.
I själva verket, enligt Vendasta, 68 % konsumenter rapporterar att positiva kundrecensioner gör att de litar mer på ett företag, och stjärnbetyg är den primära metoden för att bedöma ditt företag, så det är ett mycket kraftfullt verktyg som du kan använda för att bygga upp varumärkets trovärdighet.
Visst, det är inte så lätt att införliva recensioner i ditt företag när du inte vet hur, så använd ett verktyg som Yotpo kan vara till stor hjälp. Yotpo hjälper dig att samla in äkta kundrecensioner och arbetar för att få fler av dem. Det här verktyget ger flera fördelar, eftersom det inte bara samlar in recensioner åt dig, utan också leder till mer trafik till din webbplats och ökar försäljningen, som ett resultat av att inkludera recensioner. Lägg bara till en länk till din e-postsignatur, som leder klick till dina recensioner.
Om du har en rea, meddela personerna du skickar e-post genom att helt enkelt inkludera en länk. Människor associerar försäljning med rött, så att inkludera lite rött någonstans är en bra idé, så att ögat dras till meddelandet, som ”rea”-delen visar i det här exemplet:
En webbplats är som ditt företags tegel och murbruk: det är ett sätt för människor att få en känsla för varumärket och ta reda på information om verksamheten.
I det här exemplet på e-postsignatur tillhandahåller Rex Weston en miniwebbplats direkt från sin signatur, som innehåller alla hans detaljer, såväl som ett virtuellt visitkort och en länk till en PDF-broschyr. Längst ner låter den oss också få reda på ett evenemang som företaget kommer att vara på och var de kan hitta sin monter.
Allt detta arrangerat i ett mycket smart, rent utseende.
Om du verkligen vill åka till stan kan du inom några minuter skapa en ensidig mini-introduktionswebbplats med WiseIntrooch länka till den från din e-postsignatur.
Det här verktyget är särskilt användbart för personligt varumärke och för att få fler potentiella kunder, eftersom det innehåller ett registreringsformulär på en webbsida som inte är fylld med distraherande element som en webbplats vanligtvis är. Resultatet är att du sannolikt kommer att få fler registreringar än du kanske från en webbplats.
Att lägga till sidlänken i din e-postsignatur uppmuntrar mottagarna att ta reda på mer om dig och vidta de åtgärder du vill att de ska vidta.
E-post är den föredragna metoden för kommunikation, så marknadsförare bör optimera möjligheten genom att lägga till en uppmaning till e-postsignaturer.
Sju smarta sätt att smyga in en uppmaning till handling är genom:
- Lägga till en introduktionslänk som leder till ett registreringsformulär på en fristående webbsida.
- Inkluderar en länk till en video som visar din produkt eller tjänst.
- Marknadsför ett evenemang genom att infoga en länk till en registreringssida.
- Annonsera dina senaste blogginlägg eller fallstudier.
- Inklusive en länk till positiva kundrecensioner och betyg.
- Främja e-handelsförsäljning.
- Lägga till en mini-webbplats-i-e-postsignatur genom att inkludera massor av information om hur ditt företag kan gynna mottagaren.